Archief

Nieuw lid: Gerard van den Heuvel

Maar liefst 18 vestigingen heeft hij binnen een jaar uit de
grond gestampt, waarvan zelfs twee in België. Gerard van den Heuvel wil de
‘smartphone-Carglass’ van Nederland worden, en hij is hard op weg. Eind 2017 verwacht hij 30 vestigingen; voor
eind 2018 mikt hij op de 150. Daarna staat de rest van Europa op de planning.

“Waarom is er voor de auto zoveel service geregeld, maar
voor de smartphone of tablet niet? Heeft je auto pech of heeft je voorruit een
barst, dan ga je naar de dealer of de ruitvervanger en je wordt geholpen
terwijl je erop wacht”, legt Van den Heuvel uit. “Of je krijgt een vervangende
auto mee. De klant is koning. Voor de smartphone is dat er nu ook.”

Franchise

Het werken met een succesvolle franchiseformule leerde hij
bij ReMax; het werken met – gecertificeerde – smartphonereparaties bij zijn
vorige werkgever. Hij heeft het uitgebreid voor alle merken, en bij hem werken
alleen technici die eerst de opleiding hebben gevolgd en een erkend certificaat
gehaald. Geen schimmig achterkamertjesgedoe; serieus in zaken en professionele
aanpak. Voor de particulier én de zakenman.

Wifi en koffie

Grote organisaties hebben al afspraken gemaakt met Van den
Heuvel, zoals de gemeente Arnhem, DNV GL (de vroegere KEMA) en GZ Midden
Gelderland. Het grote voordeel van de vestigingen van Mobile Service Centre
Nederland is dat ze, zoals in Arnhem, op industrieterreinen zijn gevestigd. Geen
gedoe met parkeren; net als bij de autodealer of de ruitreparateur parkeer je
voor de deur en werk je binnen met een goede bak koffie en snelle wifi totdat
je smartphone na een half uur is gerepareerd. Mensen kunnen zelfs online een
afspraak inplannen zodat ze meteen aan de beurt zijn.

Speciale verzekering

De meeste reparaties zijn het vervangen van het scherm. En
dat valt buiten de garantie van de leverancier. Voor nog geen honderd euro is
de reparatie snel geregeld; vanaf vandaag heeft Van den Heuvel zelfs een
speciale verzekering voor een gebroken scherm gelanceerd: Mobile Services
Protect. In samenwerking met een grote Nederlandse verzekeringsmaatschappij kun
je je voor 2,99 euro per maand verzekeren tegen de kosten van schermbreuk.

Certificaat

De reparatiemarkt van smartphone en tablets is groot:
jaarlijks gaat daar in Nederland 1 miljard euro in om. Per persoon dus zo’n 50
euro. Van den Heuvel speelt in op die ongemakken door een snelle service en een
garantie die ‘gewone’ smartphoneleveranciers niet kunnen leveren. Het leverde
hem het gewilde certificaat ICT Waarborg op.

Refurbished

Vanaf 1 mei is het wettelijk verplicht om iemand bij de BKR
aan te melden als een abonnement voor een smartphone of tablet met een waarde
van meer dan 250 euro wordt afgesloten. Dat kan indirect gevolgen hebben voor
bijvoorbeeld een hypotheek. Het zelf aanschaffen van een smartphone kan daarom
voordelen hebben. Zeker als het een refurbished
phone is: een tweedehandse die volledig nagekeken en helemaal up-to-date is
gebracht. Ook dat doet Van den Heuvel. Voor beduidend minder geld heb je dan
een model van vorig jaar dat als nieuw is, plús garantie.

Foto: Gerard van den Heuvel (staand) en vestigingsleider
Sverre van den Berg in het service centre.