Interview

Trekhaak gezocht: Ana Maria Marin

Door 14 oktober 2019 No Comments

Weten we het nog? Het boek van Tjerk de Ridder die liftend naar Istanboel is gereisd. Met caravan, maar zonder auto. Ana Maria Marin heeft het boek gekregen van Anja. Ana: “Tjerk trekt met zijn caravan van Nederland naar Istanboel, maar is afhankelijk van voorbijgangers om hem “aan te haken” en vooruit te helpen. Mooi om over zijn reis en avonturen te lezen! Hij bewijst dat je door samen te werken en daardoor vertrouwen te hebben in anderen, maar ook anderen het vertrouwen te kunnen geven, je dromen waar kunt maken. Door de moed niet te verliezen, vol te houden en hulp te vragen bereik je je doelen. Niet alleen prachtige levenslessen, maar zeker zeer toepasbaar voor elke ondernemer.

Ana heeft reeds jaren een ontwerpbureau. Zij biedt bedrijven en instanties grafische oplossingen om zich visueel te onderscheiden en hun boodschap op een krachtige en creatieve manier te communiceren. Ana: “Als vormgever bedenk, creëer en realiseer ik logo’s, huisstijlen, magazines, brochures, publicaties, folders, websites en andere communicatie en promotiemiddelen. Tjerk stond langs de kant van de weg, maar hoe maak je nou duidelijk aan alle voorbijrazende auto’s dat ze moeten stoppen om jou hulp te bieden? Dat is een uitdaging. Daarin zie ik raakvlakken met mijn eigen ontwerpbureau. Tjerk had zijn caravan beplakt met visuals. Denk daarbij aan een kaart van Europa, teksten en foto’s. Ook had hij bij het liften een kartonnen bord in zijn hand met zijn boodschap. En nu zit ik met zijn boek in de hand, zijn verhalen te lezen!

Dat bewijst weer: design draagt bij aan het sneller en beter communiceren van je boodschap. Jouw doelgroep heeft weinig tijd en wil niet verveeld worden met kleurloze en onduidelijke communicatie. Dus zorg dat je opvalt! Zorg voor een pakkend verhaal dat anderen nieuwsgierig maakt. Dat gaat hoe dan ook bijdragen aan het succes van je onderneming.

Ik geef dit boek graag door aan Sophie Schijf. Ze is een kei in organiseren. Ze heeft haar eigen evenementenbureau, is creatief en weet van aanpakken. Ben benieuwd wat zij uit dit boek haalt.