Interview

Portret 26: het team achter Infocaster

 

Let’s make the internet brighter. De bezoeker geven wat hij verwacht, waar hij naar op zoek is of hem juist verrassen. Dat is wat het Arnhemse Infocaster doet. Infocaster kreeg ‘het stokje’ overgedragen van Alex van Hooff van Burgers’ Zoo, waarvoor ze onder meer de website www.burgerszoo.nl ontwikkelden.

In 2004 start de Arnhemse ondernemer Sander Hoeken Infocaster. Met als uitgangspunt op een open manier met de moderne communicatiebehoefte van de klant omgaan, het internet openleggen en de mogelijkheden zo goed mogelijk benutten. Bescheiden en eigenwijs. En dat werkte. Inmiddels is de organisatie gegroeid tot 27 mensen en wordt gezocht naar nieuwe mensen, te zien aan de vacatures op de website.

Open organisatie-structuur

Infocaster werkt volgens de principes van zelfsturing, geïnspireerd op de wereldwijd bekende Semco Style van Ricardo Semler. Met eigen verantwoordelijkheden en een open structuur. Wie binnenstapt in het moderne kantoor in het Arnhem Building voelt dit meteen. Infocaster staat voor transparantie en gelijkwaardigheid en tegelijkertijd ambitie en ontwikkeling. Iedereen wordt in zijn eigen kracht gezet en kan zich optimaal ontwikkelen. Op welk vlak dan ook.

Medewerker staat centraal

Elke medewerker krijgt een cursus persoonlijke ontwikkeling bij De Baak in Driebergen aangeboden. Wie bijvoorbeeld minder wil werken om een eigen ambitie of droom na te streven of een idee heeft voor een nieuwe dienst, wordt daarin optimaal gefaciliteerd. De organisatie bestaat uit verschillende teams waarvoor iedereen zich kan aanmelden. Zo kun je naast je functie als bijvoorbeeld developer of designer ook meedenken over de inrichting van het pand, bedrijfsuitjes of de marketing van het bedrijf zelf. Een keer een kennissessie voor OKA-leden op locatie bij Infocaster is snel aangeboden.

 

Consultancy

Kleine en grote opdrachtgevers, in Arnhem of ver daarbuiten. Daar voert Infocaster opdrachten voor uit. Van het designen en ontwikkelen van een complete website of app, tot het maken van een contentstrategie of advies over een totaal nieuw online concept. “We denken niet vanuit de techniek maar vanuit de mogelijkheden”, zegt Sjoerd Reijnen, de contactpersoon voor OKA. Een open bedrijf waarvoor de sky the limit is.

Het stokje wordt doorgegeven aan Hilmer Thijs van Studio Hands.