Interview

Portret 21: Mendy Tiemessen en Diana van Kesteren

Ze kunnen supersnel werken. In twee dagen maken ze
bijvoorbeeld een complete, 100 pagina’s tellende, catalogus voor een Nederlands
veilinghuis. Maar ze maken ook een uitgebreide chique brochure voor een
projectontwikkelaar die aan de Franse kust een vakantiepark gaat realiseren. Of
voor een vastgoedondernemer die in Zwitserland winterappartementen gaat
ontwikkelen. En dat is nog maar het begin.

Mendy Tiemissen en Diana van Kesteren van Mediaz krijgen het
FB-stokje doorgegeven van Willem Jansen Verplanke van Nederrijn Schoonmaak. Ze
kennen hem nog uit de tijd dat hij het schoonmaakbedrijf Lucas Berger had en ze
voor hem werkten. Zelf werken al ruim twintig jaar samen, eerst als collega’s
bij een reclamebureau en in 2002 richtten ze Mediaz op en begonnen voor hun
zelf.

Onverwacht

In de vijftien jaar dat het bureau nu bestaat hebben Mendy
en Diana honderden huisstijlen, logo’s, brochures, websites, autobeletteringen,
beurspresentaties, advertenties en (online) communicatiecampagnes gemaakt. De
ene nog mooier en onverwachter dan de andere. En snel leverend, heel snel. Want
dat is hun kracht.

Kracht van verbeelding

Mendy is daarbij de creatieve geest. Met haar achtergrond op
de Zwolse Kunstacademie en haar huidige nevenwerkzaamheden als kunstenaar is
zij de verbeelding in eigen persoon. Diana is het zakelijke brein, de netwerker
– ze was bijvoorbeeld tien jaar lang voorzitter van Ondernemend Westervoort.

Potlood

Als je door hun portfolio wandelt val je van de ene verbazing
in de andere. Elke opdracht is een andere stijl, geeft een andere sfeer, biedt
een ander perspectief. En toch zie je altijd een beetje de hand van Mendy
terug, waar veel klanten voor terugkomen. Van de eerste potloodschets tot en
met de oplevering, dat is waar Mediaz zich hard voor maakt.

Toekomst

Het kantoor is in de afgelopen vijftien jaar gegroeid. Er
zijn nu vier vaste medewerkers en elk jaar zijn er stagiaires die de kneepjes
van het vak komen leren. Elk jaar gaan Mendy en Diana ook een dag de hei op,
zoals dat zo mooi heet. Om de strategie bij te stellen en de blik op de
toekomst te houden. Onder meer om online meer te gaan doen, en met films – zie
de intro op hun eigen website. Een bureau om in de gaten te houden!

Ze geven het stokje door aan Lammert de Vries van Landgoed
Groot Warnsborn

Foto: Jan Adelaar