Over OKA
Met ruim 250 aangesloten leden is Ondernemers Kontakt Arnhem (OKA) de oudste en grootste ondernemersvereniging van Arnhem. Wij zetten ons in voor de verbetering van het economisch klimaat, waarbij de ondernemer prioriteit heeft.
In deze rol voeren wij de dialoog met de gemeente, de politiek en de provincie en nemen deel aan diverse overlegorganen. Als vertegenwoordiger van het bedrijfsleven denken wij positief met de overheid mee maar volgen het beleid ook kritisch.
Met onze netwerkbijeenkomsten brengen wij je in contact met andere ondernemers, stimuleren wij elkaar en delen kennis en ervaringen. OKA richt zich op alle ondernemers en ondernemingen in Arnhem en de aangrenzende gemeenten: Lingewaard, Overbetuwe, Rheden, Renkum, Westervoort, Rozendaal en Duiven.
Ontdek onze events
Gedurende het jaar organiseren wij diverse bijeenkomsten die in de regel elke 1e maandag van de maand plaatsvinden. Elk jaar vindt er in het najaar een Algemene Ledenvergadering plaats. De notulen van de laatste ALV tref je hier aan: Verslag ALV 7 november. In de agenda op onze website is meer informatie te vinden over het eerstvolgende event. Voorbeelden zijn:
XS MEETINGS
Deze kleinschalige bijeenkomsten vinden een aantal keer paar jaar plaats (meestal als een ontbijt- of lunchbijeenkomst). Het doel is om elkaar te leren kennen en te sparren over onderwerpen omtrent het ondernemerschap. Vandaar dat deze inhoudelijke bijeenkomsten in kleinere groepen, van ca. 25 ondernemers, wordt gehouden.
Kosten: deelname is gratis voor leden. Voor niet-leden vragen we een kleine bijdrage.
XL MEETINGS
Een XL meeting is bijvoorbeeld de zeer goed bezochte nieuwjaarsbijeenkomst waarbij we een spreker uitnodigen. Deze vindt plaats op de 1e of 2e maandag van januari. Ook plannen wij geregeld met andere ondernemersverenigingen uit de regio gezamenlijk een themabijeenkomst en netwerkmoment. Altijd goed om in elkaars netwerk kennis te maken met andere bedrijven en ondernemers.
Raadgever
In de RAAD-GEVER 2022 versie DEF 25 mei 2021 zijn de aanbevelingen aan de Raad en het College van Arnhem te vinden (voor de periode 2022 – 2026).
Deze RAAD-GEVER is net als de voorgaande vier edities tot stand gekomen op initiatief van Ondernemers Kontakt Arnhem (OKA). OKA heeft de inhoud van deze RAAD-GEVER gedeeld met de Stichting Arnhemse Bedrijventerreinen (StAB), City Centrum Arnhem (CCA), de Turkse Ondernemers Vereniging (TOV), Platform Binnenstad Arnhem (PBA), de Stichting Ondernemersfonds Arnhem (SOFA), Citymarketing Arnhem, Cultureel Netwerk Arnhem (CNA), Hotel Overleg Regio Arnhem (HORA), Koninklijke Horeca Nederland (KHN), de Vereniging van Eigenaren City Centrum Arnhem (VECA), en de ondernemersverenigingen van het Modekwartier (DOCKS), VOS (Verenigde Ondernemers Spijkerkwartier), Kronenburg en Ondernemers Netwerk Schuytgraaf (ONS).
OKA INHOUSES
Een OKA Inhouse is een kijkje in de keuken van een OKA lid. Bedrijven die laten iets zien van hun corebusiness, er is een rondleiding en onder het genot van een hapje en drankje is er altijd voldoende gelegenheid om met elkaar te netwerken.
BEDRIJFSBEZOEKEN
Wil jij als OKA-lid andere leden uitnodigen voor een bedrijfsbezoek? Dan biedt OKA ondersteuning aan m.b.t. de communicatie via de nieuwsbrief, website en/of de social media kanalen. Een goede gelegenheid om andere ondernemers kennis te laten maken met jouw bedrijf!
OKA EN ONDERWIJS
Binnen het beleid van OKA is onderwijs een belangrijk speerpunt. Zo hebben we een samenwerking met Rijn IJssel, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), Hogeschool voor de kunsten (ArtEZ) en Hogeschool van Hall Larenstein (HVHL). Deze samenwerking is gericht op het maken van een duurzame verbinding tussen het onderwijs en bedrijfsleven.
NIEUWJAARSBIJEENKOMST
Elk jaar houdt OKA voor haar leden een grote nieuwjaarsbijeenkomst. Kijk op de agenda voor de eerstkomende.
Heb je vragen?
Heb jij vragen over OKA, het lidmaatschap of iets anders? Neem dan gerust contact met ons op. We staan voor je klaar om je verder te helpen. Gebruik onderstaand contactformulier en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.