Archief

Nieuw lid: John Wallbrink van Wallbrink Crossmedia Groep

Met geavanceerde internettechnologie data zodanig verbinden
dat je een leadgenerator creëert waardoor je beter klantcontact krijgt en meer
verkoopt. Als John Wallbrink zijn krachtige pitch demonstreert in de websites
van een van zijn 140 klanten wordt het je meteen duidelijk.

Even terug naar het begin. John begon ooit in de horeca.
Sommigen kennen hem misschien nog als oberkelner van Residence Roosendael, en
daarna als bedrijfsleider in de Begijnenmolen (nu Grand Café Aan de Beek).
Vervolgens ging hij voor Misset Horeca twee nieuwe vakbladen uitgeven.
Uiteindelijk werkte hij 14 jaar voor Reed Elsevier, waar hij als
communicatieman telkens een maatoplossing bedacht voor zijn klanten. Want
daarin lag de toekomst, wist hij toen al. Maatwerk.

40 professionals

Toen de crisis aanbrak werd het bedrijf gedecimeerd, en John
begon in 2010 voor zichzelf. Met de kennis van communicatie, klanten én
internet, want dat had hij zich in die begintijd al eigengemaakt. Hij richtte
de Wallbrink Crossmedia Groep op omdat hij gelooft in het geheel van
communicatie, en wist ruim veertig professionals aan zich te binden die
flexibel in een klus kunnen worden ingezet.

Zelf ontwikkeld

Intussen bouwde hij aan een vaste kantoorbezetting waar nu
al zes mensen werken. Gedreven programmeurs, internet wizzards, die elk
creatief idee van John kunnen vertalen in een oplossing. Zo bedacht John een
alternatief voor het in zijn ogen stroeve MailChimp, en voilà, Flitzmail was
geboren. Met de eenvoud van een Apple kan je daarmee bliksemsnel prachtige
nieuwsbrieven maken. Daarnaast bouwen zijn mensen games, apps, websites en
andere toepassingen voor de klant.

Browser push notification

Het volgende programma is ook al weer in eigen huis
ontwikkeld: Flitzpush. Hiermee wordt browser push notification gebruikt om
mensen op internet díe tips en nieuwtjes via een pop-up te geven die ze zélf
hebben aangegeven. Hét antwoord op spam en andere ongewenste aanbiedingen.
Zeker met de strengere privacywetgeving die begin volgend jaar ingaat is dat
hét antwoord op hoe je je klant toch kan blijven bereiken: de klant vraagt er immers
zelf om. Anoniem, en met eigen beschikking over wat hij wel of niet te zien
krijgt.

Conversie

Met de geavanceerde middelenmix die John nu heeft kan hij de
conversie van internetbezoek enorm opkrikken. Mensen willen immers niet
ongevraagd bestookt worden met nieuws, dus klikken ze alles weg of hebben ze
ads geweerd, maar als ze er zelf om vragen is het wat anders. Daar ligt dan ook
de kracht van de dienstverlening die Wallbrink aanbiedt.

Brain Battle

Hij deelt graag en enthousiast zijn kennis over
internetmarketing. Wellicht gaat hij er binnenkort over vertellen in een
workshop of specialistenlunch. Met een eveneens door hem ontwikkelde Brain
Battle zal hij de deelnemers dan vooraf kun kennis laten toetsen en delen,
waardoor de lezing effectiever en leerzamer wordt.

www.wallbrinkcrossmedia.nl