Archief

Nieuw lid: Dominique van de Wijgaart

‘De
onzichtbare verkoper’, noemt Dominique van de Wijgaart het. Ze schrijft teksten
voor ondernemers waarbij ze haar woorden zodanig kiest dat de lezer snel
getriggerd wordt door te lezen. Ze baseert zich daarbij onder andere op
NLP-technieken, maar ook op haar intuïtie en jarenlange ervaring. Een
kennismakingsinterview door Frank Thooft.

Het
ondernemen heeft ze van haar vader, de uitvinder van de Wobbels. Zelf begon ze
ooit als Cesartherapeut, want het zelfstandige trok ook haar aan. En ook: het
een-op-een contact met mensen. Het je verdiepen in de ander, het snel
analyseren wat die nodig heeft, en dan met een oplossing komen.

Vertrouwen

Na de
geboorte van haar kinderen gooide ze het roer om en verdiepte zich in
copywriting. Ze volgde een opleiding en had voor een opdracht persberichten
nodig en klopte daarom in Elst aan bij het kantoor van de Betuwekrant. “De deur
van de Gelderlander zat dicht, vandaar dat het de Betuwe werd”, lacht ze. “Paul
Lapian vroeg meteen of ik artikelen voor de Betuwe wilde schrijven. Drie jaar
lang heb ik als ZZP-er voor hem gewerkt en talloze bedrijven en ondernemers op
de pen genomen.”

Tot zaken
komen

Met die basis
ging ze verder en ontwikkelde zich als specialist in persberichten, webteksten,
blogs en nieuwsbrieven. Kort, krachtig, raak, dat is haar ding. Met de techniek
van NLP als basis: hoe kun je het beste echt contact met de ander maken, hoe
kun je het best tot verbinding komen, ofwel: hoe kun je het best door je tekst
tot zaken komen.

Tips

Voor veel
ondernemers neemt ze nu teksten uit handen. De to-dolijstjes die alsmaar langer
worden en waar de ondernemer het schrijven van teksten steeds maar uitstelt zijn
nu haar focus geworden. Ze is als een verlengstuk van de ondernemer waar het om
communicatie en verbinding gaat. Ze blogt, houdt ontwikkelingen voor haar
klanten bij, tipt hen en sterkt hen. En verkoopt via haar teksten.

Social media

Op het gebied van social media is ze inmiddels helemaal
thuis, met name op Facebook. “Daar kan je voor een ondernemer een enorm bereik
genereren. Wat je vroeger met de krant deed, kan je nu online. Dat is geweldig!”