Archief

Nieuw lid: Diana Futselaar van Makro Kerstpakketten

Terug van weggeweest:
Diana Futselaar, salesmanager bij Makro Kerstpakketten waar ze in Duiven én
Nijmegen de verkoop onder zich heeft. Met 1,5 miljoen kerstpakketten in heel
Nederland is Makro marktleider op dit gebied. Andere kerstpakkettenleveranciers
kijken dan ook reikhalzend uit naar de trends die de Makro zet. Binnenkort is
er dan ook weer nieuws te melden, zegt Diana.

Toegegeven, Diana pakt niet al die anderhalf miljoen
kerstpakketten zelf in: gedurende het hele jaar is daar een speciaal team voor
bezig, met in de zomer een maximum van 400 mensen die daarvoor in een immens grote
hal in Duiven aan het werk zijn.

SJOA

Diana was voorheen een paar jaar lang bestuurslid en voorzitter
van de Sociëteit Jong Ondernemend Arnhem (SJOA), waar ze een enorm groot
netwerk mee opbouwde. In die periode had ze ook haar eigen bedrijf Alpha
Personalia, het eerste werving- en selectiebedrijf dat de CV’s van kandidaten
grondig screende.

Stoel

Ze maakte er naam mee en groeide in Arnhem en omgeving als
kool. Ze zat nog prominent op een stoel op een tafel in een foto van Jacques
Kok op de Ondernemerpagina ‘de stoel’ in 2012. Helaas zorgde een scheiding ervoor
dat ze de zaak in 2013 moest afbouwen en stoppen.

Formule

Vervolgens ging ze voor de Oosterbeker Ernst Libourel werken
om de revolutionaire formule 12shoe in de markt te zetten, en reisde stad en
land af om dat te realiseren – ook daar haalde ze de krantenpagina’s mee. Ze solliciteerde
daarna bij de Makro, die een frisse wind wilde laten waaien door
kerstpakkettenland.

Uniek

Het hele jaar door zijn de collega’s van Diana in touw om
nieuwe trends te spotten en te zetten. Ze bezoeken vakbeurzen, onderhandelen
met inkopers en versterken de relaties met ondernemers om díe kerstpakketten
voor hun personeel te ontwerpen die uniek zijn en waar het personeel oprecht
blij mee thuis kan komen. Diana en haar teams zijn er voor de klant, om te
adviseren wat het beste past bij zijn of haar bedrijf en personeel.

Trends

Afgelopen jaar waren barbecues, manden en dekentjes dé
trend, vertelt Diana. Voor dit jaar is dat nog geheim. Ook organiseert de Makro
kerstmarkten bij (grotere) bedrijven zodat het personeel dan zelf een keuze kan
maken, en barbecues bij bedrijven voor evenementen met personeel of relaties. Makro
kan in totaal kiezen uit bijna 30.000 artikelen en stelt daarmee 70 standaard
kerstpakketten samen. Zelf een pakket samenstellen kan natuurlijk ook.