Is online communicatie de heilige graal? De laatste jaren zetten we steeds meer in op online communicatie. We investeren in een gelikte website, doordachte social mediastrategie en e-mailnieuwsbrieven. Personeelsbladen, catalogi en relatietijdschriften verdwijnen naar de achtergrond. Daarentegen heeft online communicatie ook zijn beperkingen. Niet altijd kun je je verhaal kwijt. René Bremer en Rik Booltink zagen hierin een kans en richtten samen Contention op. Zij bieden interactieve en volledig responsive magazines. The best of both worlds!
Tekst Xandra Derks – Qordaat Communicatie
Interactief digitaal magazine
René: “Contention maakt de perfecte vertaalslag van offline naar online communicatie. Een relatiemagazine, personeelsblad of brochure heeft een bindende rol. Door de crisis en de opkomst van online communicatie zijn uitgaves in print langzaam van de deurmat verdwenen. In plaats daarvan verzenden bedrijven bladerbare pdf’s en PowerPointpresentaties. Het zijn vrij statische uitgaves die je moeilijk op je mobiel kunt bekijken en dus met één klik verwijdert. Zeker als de inhoud niet aanspreekt.” Rik: “Een Contention digitaal magazine is allereerst boeiend om te lezen doordat het bestaat uit foto’s, tekst, animaties en videofilmpjes. Je klikt en bekijkt dat wat je interessant vindt. Daarnaast is het interactief. Je kunt direct reageren, onderwerpen delen op social media of naar een website gaan. Groot bijkomend voordeel hiervan is, dat het meetbaar is wat de lezer doet. Tot slot is het magazine responsive. Ongeacht het device is het magazine goed leesbaar.”
Modulair opgebouwd
Enthousiast vult René aan: Het magazine is modulair opgebouwd. Je kunt zodoende een volledig magazine naar iemand sturen, maar ook afzonderlijke pagina’s. De inzetbaarheid van digitale magazines is breed. Van brochure, jaarverslag tot nieuwsbrief. Een ideale manier om leads te genereren is het te gebruiken als white paper op je website. Een websitebezoeker laat in dat geval eerst zijn e-mailadres achter voordat hij het magazine kan downloaden. Je kunt het magazine zo flitsend maken als je zelf wilt. Wij bieden de software, verzorgen de inhoud en de opmaak en denken mee over de verspreiding. Daarvoor hebben we een netwerk van tekstschrijvers, editors, fotografen en videografen die garant staan voor kwalitatief inhoudelijke en aantrekkelijke items.
Kostenbesparend
Rik: “Bij de ontwikkeling van een magazine is elke volgende uitgave gemakkelijker en dus goedkoper, omdat er al een format staat. De kosten zijn sowieso vaak lager dan van print. Je bespaart namelijk op drukwerk- en verzendkosten. Een digitaal magazine is onderdeel van je totale communicatie. Wij kijken dus ook strategisch naar de inzetbaarheid. Laatst hebben we bijvoorbeeld een magazine gemaakt voor een professionele wielerploeg, zie https://magazine.ccclivteam.eu. Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem dan contact op. We vertellen er met plezier over.”
www.contention.nl