‘De
 onzichtbare verkoper’, noemt Dominique van de Wijgaart het. Ze schrijft teksten
 voor ondernemers waarbij ze haar woorden zodanig kiest dat de lezer snel
 getriggerd wordt door te lezen. Ze baseert zich daarbij onder andere op
 NLP-technieken, maar ook op haar intuïtie en jarenlange ervaring. Een
 kennismakingsinterview door Frank Thooft.
Het
 ondernemen heeft ze van haar vader, de uitvinder van de Wobbels. Zelf begon ze
 ooit als Cesartherapeut, want het zelfstandige trok ook haar aan. En ook: het
 een-op-een contact met mensen. Het je verdiepen in de ander, het snel
 analyseren wat die nodig heeft, en dan met een oplossing komen.
Vertrouwen
Na de
 geboorte van haar kinderen gooide ze het roer om en verdiepte zich in
 copywriting. Ze volgde een opleiding en had voor een opdracht persberichten
 nodig en klopte daarom in Elst aan bij het kantoor van de Betuwekrant. “De deur
 van de Gelderlander zat dicht, vandaar dat het de Betuwe werd”, lacht ze. “Paul
 Lapian vroeg meteen of ik artikelen voor de Betuwe wilde schrijven. Drie jaar
 lang heb ik als ZZP-er voor hem gewerkt en talloze bedrijven en ondernemers op
 de pen genomen.”
Tot zaken
 komen
Met die basis
 ging ze verder en ontwikkelde zich als specialist in persberichten, webteksten,
 blogs en nieuwsbrieven. Kort, krachtig, raak, dat is haar ding. Met de techniek
 van NLP als basis: hoe kun je het beste echt contact met de ander maken, hoe
 kun je het best tot verbinding komen, ofwel: hoe kun je het best door je tekst
 tot zaken komen.
Tips
Voor veel
 ondernemers neemt ze nu teksten uit handen. De to-dolijstjes die alsmaar langer
 worden en waar de ondernemer het schrijven van teksten steeds maar uitstelt zijn
 nu haar focus geworden. Ze is als een verlengstuk van de ondernemer waar het om
 communicatie en verbinding gaat. Ze blogt, houdt ontwikkelingen voor haar
 klanten bij, tipt hen en sterkt hen. En verkoopt via haar teksten.
Social media
Op het gebied van social media is ze inmiddels helemaal
 thuis, met name op Facebook. “Daar kan je voor een ondernemer een enorm bereik
 genereren. Wat je vroeger met de krant deed, kan je nu online. Dat is geweldig!”